En tiger på tanken?

Det var under kiropraktorkonferansen Rygg reis deg 2002 at jeg første gang møtte Simen. Han var en kortåret fyr, en typisk kontorotte. Han arbeidet i et IKKE NAVNGITT firma, og historien han fortalte meg har satt varige spor i minne. Jeg velger å stå frem med hans historie nå, i Høssing posten, siden denne serien med rettsvister har bragt minnene frem, minner som jeg ikke husker å ha glemt men som ligger der som harde minner i hukommelsen. Her er historien Simen fortalte meg:

Simen var som sagt en kortåret fyr, en typisk kontorrotte. Han hadde vært på kiropraktorkonferansen Rgg Reis Deg 2001 og det var da han møtte en ung mann som het Selfie Skamrunk. En kortåret fyr, typisk kontorrotte. Briller. Langt hår, høy i kjeften. Han sparte ikke på signalemanget for og si det sånn.

Selfie var alltid ute etter noe nytt, typisk kontorotte, kortåret fyr. Det ble mange lange netter på Selfie for og si det sånn. En dag dro Selfie og Simen (siemens? journ. anm.) på Iron Maiden konsert. Blant de mange rusmidlene som ble sendt rundt under koserten var en flaske cabernet. Ansiktet til Simen gjorde et hopp da han fikk sjokk da han så at Selfie stakk til seg denne flaska og gjemte under jakke slaget sitt. "LØP" sa Selfie og stakk avgårde med flaska. Simen stod igjen med regninga? Han følte seg som en lårhøne.

Tre-fire måneder senere møttes de to bestevennene igjen på en iron Maiden konsert. Simon forsøkte å konfronterte Selfie med handlingene sine, men kom til kort. Da gikk det opp for ham: dette var ingen vanlig menneske, men en regelrett tyv! Han hadde stjålet og stjålet, og nå stjal han gjertet til Simen. De to ble ufrivillige kjærester, og det varte ikke lenge. Stor sorg.

Så jeg stod nå frem med denne historien til straff og advarsel for andre. For, livet er ikke lett. Ta vare på den lille tiden du har, snart er du død.

Med hele min hilsen,
Ærede høystragende Pastor Nerve Sjasmin
Høssing Pinse Menighet Jesu Koldnål vår frue av Håpet, latteren og livet
De tredje dags hemlige talenter
Høssing 2013


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse