Min sokkekamp

Fra venstre: Mimmi Knausgård sammen med den utskjellte Sandra Ungeskrik Og Mas

De fleste høssinger kjenner garantert til komfyrdronning og tidligere innendørsprinsesse Mimmi Knausgård (68). Mens hun tidligere var å se hver bidige dag over hele jævla Høssing, slepende på den slitsomme bikja Nålev, lever Knausgård i dag det livet hun egentlig mente å leve. - Jeg legger meg klokka seks om morran, står opp hvert 5. min, tisser litt, eter et knekkebrød, leser en passasje i Knausgård, vekker bikja og legger meg igjen.
På sommerkveldene sitter hun gjerne på balkongen og strikker sokker til sine nærmeste mens hun drikker ren sprit for å ha det litt morro. - Jeg tar utgangspunkt i mitt eget liv når jeg hekler, og maser inn svært personlige historier i sokkene, sier Knausgård og holder frem en raggsokk som skildrer mattelærern hun hadde på videregående. - Han åt såkalt "flykrasj" under tentamen vår, og var skikkelig olm altså. Sokkene forteller sannheten!

Mimmi Knausgård og den slitsomme Nålev.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse