4 av 5 tror på det forgjettede land



At noen høssinger ikke har fått med seg at USA er et land, og ikke minst et faktum (et fysisk faktum sådan), sjokkerer vel ikke. Men at de samme som lever lykkelig uvitende om USAs eksistens fremdeles tror på det forgjettede land, er noe å bite merke i. Særlig ettersom Høssing har blitt merkbart bedre å bo i etter atte.

Fem millioner kroner er bevilget undersøkelsen som Ny-statistisk Undersøkelsesbyrå (NsU) utfører i år, og tallene sier hittil sitt. Høssing kommunes største undersøkelse viser at så godt som samtlige høssinger tror på det forgjettede land. Men det foreligger visst individuelle tolkninger av begrepet "det forgjettede land", skal man tro Sinquenta Dynewenn, markedsdirektør og størsteaksjonær i NsU. - Joa, det er de som trur at det forgjettede land er et land som har blitt gjetet over altfor mange år, eller et land som man skal gjette seg til hvor ligger. Jeg tilhører sistnevnte, for å si det sånn. Men hvor ligger det? Vel, la meg gjette. Jeg gjetter...nei, du får ikke noe svar fra meg nå. Det hadde vært å helpe til gratis, det.

At Dynewenn har samme oppfatning som mange høssinger, synes han er fornøyelig. - Det er all right, det. Jeg har lagt igjen ganske mye penger her. Just sayin'.

Samme kveld får Høssingpostens journalist en oppringning fra Dynewenn: - Jeg gjetter at det ligger på andre sida av Atlantern! All right?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse