Ordføreren ikke med på suppedag

Ordfører Hroar Stiltskin møtte ikke opp på yngstedatterens dag på aktivitetsskolen; den lenge etterlengtede suppedagen. På suppedagen kan elevene lage sin egen favourite suppe på skolen, og be foreldrene til middag når arbeidsdagen er ferdig. Men den av foreldrene til yngstejenta Stiltskin som er i arbeid, nemlig Hroar, ble sittende i "administrativt arbeid" og kunne ikke møte. Familien hennes sendte au-pairen, Peer Ehn, som ikke hadde fått med seg at det var suppedag på skolen. Når Peer Ehn hadde kommet halvveis inn i skolegården, streiket hans elektriske rullestol. - Det ble "administrativt arbeid" på rullestolen også, flirer Ehn. Deretter tok han opp et stort lår typ kylling opp av lomma og begynte å spise av denne.

Au-pairen Peer Ehn velger å le av situasjonen


Leder i foreldreutvalget ved aktivitetsskolen, Sally Juice (coach, m.m., red.amn.) reagerer: - Her står jeg steilt i mot makta. Det er meg og Erling Skjalgson. Meg og Einar Tambarskjelve. Bare fordi han er ordfører så...nei, nå må jeg gå, jeg har håndflater å lese, sier Juice.

For å bøte på såret uttaler Stiltskin at han vil legge til én suppedag i uka. - Dette kommer til å gå drastisk utover utdanningsprogresjonen i skolen vår, kommenterer utdanningsinspektør Mossy Bryggeriassen. - 20 prosent av skoletiden faller bort sånn uten Widerøe.

- Foreslått er foreslått, avslutter Stiltskin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse