Skulle bare handle på butikken - kontaktet brannvesenet


- Jeg skulle ha melk. Melk og brød. Melk og brød. Og eddik. Og eddik. Eddik, ja, forteller privatpersonen Tom-Tom Belgia (45) da han her om dagen skulle handle. - Men tror du ikke, fortsetter han. - Tror du ikke at jeg hadde ikke mer enn skumma over avisene, så ringer de butikkansatte over veien til brannvesenet? Så den overskriften deres stemmer nok ikke helt, påpeker Belgia. - Det var det at jeg ble ståendes litt lenge foran avisene som gjorde at personalet fattet mistanke, for å si det sånn.

Telefonen gikk altså direkte til brannvesenet. Og historien slutter ikke der. Brannvesenet var ute og slukket en ulmebrann i søndre Høssing, og kunne ikke komme til før halvannen time senere. Da var allerede privatpersonen gått.

Høssingposten var på stedet mandag ettermiddag og konfererte med brannmannen Jan Samtvann som spiste lunsj utenfor brannstasjonen: - Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, sier han. - Jeg skjønner ikke hva som har skjedd.

Det er i alle fall det han sier.


Det var i matbutikken på andre siden av brannstasjonen det skjedde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse