Ny bok: Visdoms Ord


Hobbyfilosofen og den selverklærte "livsviteren" Jamon Høssetruten (58) gir i disse dager ut en bok med mange kloke ord. Boken utgis på eget forlag - Eget Ansvar Bokforlag.

Høssetruten har samlet opp selvdiktede visdomsord fra hele sitt voksne liv "og enda litt lenger". Det har tatt sin tid å samle sammen all visdommen som er skriblet ned på alt fra servietter til dopapir. - Ja, en gang kom jeg på noe lurt noe da jeg var midt i tjukkaste skauen. Men ikke noe å skrive med. Men full blære haddde jeg, så jeg pissa ordene i snøen så jeg skulle huske det. Men da jeg kom tilbake til plassen dagen etter med blanke ark og fargestifter, hadde det regna bort, minnes Høssetruten med blanke øyne.

Bokomslaget har Høssetruten laget ved hjelp av Windows Paint.

Høssingposten har fått den eksklusive gleden å kunne dele noen utdrag fra boken med Høssingpostens lesere. Bon apetite!

"Det gjelder å veie sine ord...og andres."

"Det handler om å leve...eller dø."

"Vi er alle mennesker...så lenge vi lever."

"Man har det bra. Og man har det ikke så bra."

"Livet består av øyeblikk. 540032 Øyeblikk. Nyt dem!"

"Det er i motbakkene det går oppover og nedover tilbake."

"Selv en reise på 9 mil, begynner med et skritt!"

"Trofaste penger er verd mere enn venner, de blir igjen når vennene forsvinner!"

"Du kan være en krokus, jeg kan være en hyssings blomst."

"Et lerret er til for å blekes."

"Roser er røde, fioler er blå."

"Ta på deg selv - det er ingen andre som gjør det."

"Han kom, han så - han vant?"


Det finnes også enkelte praktisk rettede visdomsord:

"Du vet du har sittet for lenge ved PC'en, når du åpner Word for fjerde gang."

"Du vet du har raka gresset, når greset er kjemisk fritt for løv og grus?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse