Høssing Historielaugs nye veveklubb møter motstand

Høssing Historielaugs veveklubb, Vi På Høssing Vevestuggu, ønsker å verve flere medlemmer. Veveklubbens styreformann og hittil eneste medlem, Sally Juice (også kjent coach i kommunen), har tatt i bruk et spesielt slagord for å få tak i flere veverskekandidater. Slagordet lyder således: "Veving macht frei".

- Man må sette det litt på kanten for å komme gjennom, begrunner Sally Juice. - Våkn opp! brøler hun i telefonen.

Gamle høssingbeboeren Hjan Salvador (85) går i bresjen for de som føler seg støtt av slagordet: - Jeg går i bresjen, sier han. Salvador og kumpanene hans ventes å holde en demonstrasjon utenfor Rådhuset under parolen "Historieløse Sally Juice og veverskene hennes, i det minste de potensielle" i morgen torsdag etter nonsmat.

Perry Hakastad ved Høssing Politikammer har ennå ikke mottatt anmeldelse av veveklubben ved fru Juice, men velger å vente, samt se det an.

Kommer medlemmer fra historielauget til å være tilstede ved demonstrasjonen? Styreformann Sally Juice har mer på lager: - Kanskje jeg tar en tur, for å dempe astralnivået til samtlige! Jeg vet ikke. Nons er ikke noe klokkeslett for meg, det sier meg ingenting. Jeg følger min egen klokke. Følg din egen klokke!!!

Sally Juice, slik vi kjenner henne.

Har du tips til denne saken? Hjølp Margot ut av vinduet, og ring 80-80-80-80-80. Tips mottas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse