Håndhilser ikke på blinde

"Helt kosher?" Stanley Harket til "pers" mot synshemmede.

Når Stanley Harket (35) fra Høssing Thai Kondo klubb står ovenfor blinde eller synshandicappede er saken klar: Ingen håndhilsing!

Nok er nok
Stanleys motstand mot håndhilsing av blinde startet da han jobbet som butikk selger i Euroblomst på Høssing-senteret. -Jeg hadde endel kunder som viste seg å være blinde eller sterkt synshandicappede. forteller Harket til Høssingposten. Det viste seg at lukten av blomstene tiltrakk seg denne gruppen, som jo ikke kan se, og dermed har ekstra sans for sterktluktende elementer som blomster. I starten prøvde Stanley å imøtekomme minoritetsgruppen på en hyggelig måte. -I starten forsøkte jeg fånyttes å rekke ut en hånd for å hilse på nye kunder. Dette er en del av policyen til Euroblomst. Men etter å ha fånyttes rukket ut hånden til opptil flere blinde og svaksynte uten at de gjengjeldte gesten, tenkte jeg at nok er nok. Dette gidder jeg ikke mere!

Ikke rasist
Stanley understreker ovenfor HøssingPosten at han ikke har noe i mot blinde som sådan, men at han om han måtte velge, heller ville valgt å håndhilse på døve fremfor blinde. -Gjennom Thai Kondoen (asiatisk kampsport red anm.) har jeg lært å respektere alle mennesker på individ-nivå. Når jeg alikevel har en torn i siden mot enkelte blinde, er det kun utifra egen erfaring med disse, og ikke noe jeg generealliserer ovenfor en hel gruppe. Jeg har mange døve venner, og disse har jeg ikke noe problem å håndhilse på. Forteller kampsport entusiasten.

Høssing Posten har ikke klart å komme i kontakt med Høssing Blindeforening etter gjentatte henvendelser pr brev.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse