Saksøker kommunen for treg religionslæringsprogresjon




Juvente Snacksy (11) saksøker Høssing kommune etter at hun over flere år har innstilt seg på at kristendomsfaget skulle endres. Lille Juvente var lovet et bredere fag med grunnleggende kunnskapsdekning om religioner som buddhisme og såvel muslim, samt islam. Nå er hun skuffet.

- Vi har sett det før. Her skjer det ingenting. Hvor blir av mangfoldet, brøler hun fra jenterommet på Øvre Høssingåsen.

Juvente Snacksy sitter på et pledd med Hello Kitty-motiv. Hun er rød i kinnene av opphisselse. Hun forteller videre: - Ja, nå har jeg gått til det skritt å ta saken for retten. Jeg har for øvrig alliert meg med advokat Ljan Ungarn, som er en jævel på saker som denne. Dette er en protest mot de evinnelige langsomme prosesser i det offentlige - merk deg at dette ville aldri skjedd i det private. Men så er det slik at foreldrene mine ikke har råd til å sende meg på privatskolen i Abildsø. Jeg, av alle, måtte få slike ressurssvake foreldre. Why, avslutter hun.

Rektor ved Høssingåsen Skole, Will Verden Bedras, har ingen kommentar til saken, utover at han akter å saksøke Snacksy om han mottar stevningen. - Juvente er bare ute etter å hevne seg på sine fattigfransforeldre.

Juventes far Frans Snacksy har dette å si om saken: - Jeg tar en telefon til Frank nå til mandag, så tar vi det derfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse