Kronikk: Man bør ikke feie alle for egen dør …

For tredje gang denne uka har jeg opplevd "dårlige kommentarer" eller slengbemerkninger bak min rygg. For det meste har disse kommentarene gått på rykter som svirrerHer kommer en liste:
  1. Den første var noe sånt som "Sjekk ganglaget 'a!" eller noe i den dur. Denne kom fra en gruppe ungdommer som var samlet foran gravlunden.
  2. Den andre var "Hold smådyrene innendørs." eller tilsvarende. Vedkomne holdt oppdretts kaniner og sa denne kommentaren til sin samboerske.
  3. Rett før påske ble en pakke libero bleier kastet fra et bilvindu og rett ned på fortauet foran der jeg hadde tenkt å gå.
  4. Alf Prøysen visa "EN SKULLE VØRI FIRE ÅR I ROMJUL" Ble spilt fra et vindu i Bekkerellstien 52 b i det jeg gikk forbi. Jeg var "tilfeldigvis" fire år, romjulen i 1952.
Det finnes flere slike eksempler men ikke alltid er det lett å få nedbetegnet detaljene i folks verbale angrep på meg, da jeg er svært tunghørt og har lese og skrivevanskler.

Alikevel hadde jeg forventet mer av det norske folk, jeg har betalt skatt i alle år og har aldri plaget omgivelsene mine med mine mange tvangstanker og nevroser, de holder jeg stort sett for meg selv og vennene mine på Hasselfarmen der jeg bor. (Jeg bor på en Hasselfarm.)

mvh
    Kim Kjøstvik Magento


    Kronikkørens personlige avatar fra internettspillet Hønks & Baltazars

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar

    Følgere

    Annonse

    Annonse