11. desember - Ranita "God Jul"



Snøen laver ned, men det kan jeg ikke se
synet har blitt dårligere med åra
Og på min gamle radio, spilles “Glade Jul” med Noora Nor
men jeg kan ikke høre no, har problemer med øra
Nede på Høssing-markedet, der selges gløgg og juleved
men jeg kan ikke værra med, kommer ingen vei
Er lenka fast til rullestorn, med giktfeber og liiktorn
Føler meg jo lit forlor´n, da tenker jeg på deg

Julenisse kom til meg, jeg kan trenge praktisk hjelp
Jesubarnet kom du og, her skal du få melk
Her er bare å stiga på
beklager lukta, hakke råd
til både juleøl og rengjøringsbyrå
God jul til store og små

Lukta av småkaker og kaffetår, blander seg med liggesår
og oppvasken fra i går, og ukene før der
Høssing Hjemmetjeneste, de kommer ikke hit no mer

De syns det lukter alt for alt for fælt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse