LANSERER TILBAKEVIRKENDE SAFT

Høssing Saftfabrikk går stadig nye veier for å tiltrekke seg nye saftdrikkere. Eller gjør de egentlig det? Årets saft-nyhet kan nemlig vise seg å allerede ha blitt lansert langt tilbake i tid, men uten at selve saften eksisterte i samme tidsperiode. Dermed skulle saften - som dengang skulle gjort braksuksess med sin unike smaksblanding av jordbær og rype - lanseres retrospektivt i folks minne. Med andre ord har allerede tusener av saftdrikkere allerede gjort seg kjent med safttypen uten selv å vite om det.
Slik kunne mottagelsen for den nye saften ha vært. Eller ikke.
Siviløkonom Hevn Kyvåg i Høssing Saftfabrikk forklarer: -Du kan se for deg et trekkspill, der du sitter oppå en av skjoldene i selve den bevegelige delen, når trekkspillet er trukket sammen, kan du smake på saft både på den ene og andre rysjefolden. Men i det tidsbildet vi er vant til, så vil trekkspillet være trukket ut, og saften fra fortiden ville være utenfor rekkevidde. Det kan kanskje bli vanskelig for vanlige folk å forstå dette, men de kommer til å forstå alt for lenge siden, i en alternativ virkelighet nokså lik vår egen, men med større hjerner enn saftdrikkere har i dag. 

Saftøkonom Kyvåg på vei til Saftseminar i Rondane med gjengen.
-Men er saften ute på markedet i dag?


Men finnes saften på markedet i dag?
-Nei. Det trenger den heller ikke å være, da folk allerede har smakt på saften tidligere i livene sine. 
-Og nå skal dere lansere saften igjen med brask og bram?
-Nei. I vår tilbakeskuende kontrafaktiske analyse, ville saften vært en suksess en kort periode, men deretter sakte gått av moten, og folk ville vendt tilbake til sine faste saftfavoritter, som husholdnings-, trøffel- og jord-saft. Vi sparer mange penger på å gjøre lanseringene våre på denne måten, dvs. at vi ikke trenger å utvikle nye produkter annet enn i folks bevissthet. Det fysiske produktet er overvurdert. forteller Kyvåg. -Det fysiske produktet er overvurdert. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse