Kronikk: Turtles måte å servere pizza på er uhygiensk og sterkt kritikkverdig

Legg merke til at pizza serveres rett på bakken, ikke på et bord
Av Brev Trygve Frantzen
TeenAge Mutanter Turtles, et program kjent for mange, har en veldig kritikkverdig måte å servere pizza på.. På ingen måte når den opp til standardene i vårt moderne samfunn. I denne kronikken skal jeg gå punktvis gjennom hva jeg synes er kritikkverdig med spisningen av pizza og hvordan serieskaperne kan rette dette opp i fremtiden.

1. Pizza serveres rett på bakken
Som "hoved bildet" i denne kronikken viser så ser man titt og ofte at Turtles kjøper "take away"-pizza. Det er helt greit, jeg har full forståelse for at de ikke har tid til å lage ordentlig pizza selv da de har mye ondskap å bekjempe. Men at de ikke tar seg tid til å servere pizzaen på et skikkelig bord, det har jeg ingen forståelse for. Turtles bor i kloakken, det er naturlig da de er amfibier, men å ikke ta seg tiden til å legge pizza-esken på et bord, istedet for å sette seg rett ned der, det fatter jeg ikke at går ann.

2. Pizza serveres rett fra pappen
I de senere årene har det blitt "stue reint" å servere frossenpizza oppå pappen man kjøper den i. Så også i Turtles. Enda verre er at disse gutta bor i kloakken, og som nevnt i punkt 1 så legges pappen rett på bakken i kloakk. Vi vet at papp tar til seg fukt kjappere enn porselen, så skal du først servere pizza på bakken, legg den i hvert fall på en tallerken!

Holder en hel pizza i hendene. Hygienisk?
3.  Jeg setter spørsmålstegn ved måten pizza håndteres på
I bildebevis  ovenfor ser vi at en Tutles holder en hel pizza bare med nevene. Ikke veldig hygienisk i seg selv, og hvem vet om vedkommendes håndhygiene står til standard der nede i kloakken.



En annen verden hva gjelder hygiene i pizza-servering

Til slutt vil jeg bare applaudere en annen tegne serie figur som virkelig setter standarden i hygienisk pizzaspising. Håper dette fortsetter og at andre vil lære av dette.





Brev Trygve Frantzen
Kronikkforfatter

1 kommentar:

Følgere

Annonse

Annonse