Luke 22: Gråtende Ball, Gyngende Rektor

Tono Vestfold i sine glansdager
I over førti år har den lett epleeptiske Tono Vestfold drevet Høssingskrenten Folkehøgskole med stø kurs og veloverveide valgfag. Med mottoet "Til Ettertiden Med Medfødte Mangler" har skolen fostret noen av landets mest innovative entrepenører innenfor løsøre, disponentvirksomhet og hygienisk habilitet.

SUKSESS
Vestfold har vært en dedikert rektor, gjennom årene uttalt at "Denna jobben er som et liv for meg", "Denna skolen er som et hjem for meg" og "Disse elevene er barna mine". Ved siden av rektorstillingen har han også dirigert kommunens hundekor, holdt spyttekurs for barn, ledet Tøytefestivalen på Gru, malt non figurative julekort og vært styreleder i Mulddyrreservatets Venners Venner.
Vestfold: Klapper hunden med et visst vemod

UTBRENT
Som pensjonist følte ildsjelen likevel at livsverket ikke hadde vært givende nok. -"Jeg syns jobben som rektor har vært meningsfull, men samtidig innser jeg nå at jeg ikke får livet tilbake. Jeg angrer bittert på alt jeg ikke har fått gjort, selv om jeg har gjort en hel del." Tono rettet i 1997 et søksmål mot samtlige elever og ansatte på Høssingskrenten Folkehøgskole for å ha sugd livskraften ut av ham.
Kjempe stemning alltid

EN SUKSESS-SKOLE
Vestfold krever i tillegg erstatning fra sine tidligere elever, da han mener han har ytt såpass som rektor, og inspirert elevene til å ta valgene de senere skulle ta, at de dermed skylder ham deler av sine inntekter. På listen over tidligere suksess-elever finner vi bl.a:
Kolbjørn Balti som gjorde stor suksess med sitt "Kålbjørn"-konsept
Vintage Monsen, i dag styreleder for mozarella-ost. Årsinntekt på 100.000 pluss

Shitty og Leiv-Eirik Himse, populære innen kosmologi

Britt Skjold Hjørneskap, verdensmester i tyreboksing

Jonas Kåpe, seniorrådgiver Skandiabankens bedriftlag i jazz
SMERTE
 Gruppen på saksøkte eks-elever utgjorde i stort og smått 413 individer, som alle spyttet i glasset og betalte en hundrings hver til sin tidligere rektor. Pengene skal ha gått uavkortet til lekeslim.
Lekeslim.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse