Inkompetent kråke skaper uro ved Høssingvatn

Udyret dukket første gang opp i 1987.
Stor var oppstandelsen da frikirkemenigheten Besvær fra Mandal oppdaget det de trodde var en pudderformet elipse i vannspeilet på Høssing beste fiske vann, Høssingvatn. Uroen ble byttet ut med vanntro da elipsen tok form av en kjempe kråke. "Vi trodde ikke våre egne blikk" sier et øyevitne. Vise sjeriff i Høssing, Edvind Salander sjekket samtlige ut av saken og meldte forholdene til vilt nemda. "Var usikker på hvilken nemd som skulle kontaktes." forteller Salander. "Tok noen telefoner, la meg nedpå litt, og da jeg våknet verket det i hodet og hele greia virket som en sær drøm." Det blir nå opp til Kjostating lagmannsrett å skrive ut et såkalt ransakelsesdokument til lokalpolitiet i Høssing, hvorpå en lokal tankeleser vil bli koblet inn for å lese tankene til problemkråken. Vise sheriffen vil være forsiktig med å gå ut med detaljer rundt saken: "Jeg har ikke sett meg ut en tankeleser ennå." forteller Salander "Men jeg har én i tankene for og si det sån." Det er 31. gang i Høssings historie at en fremmed kråke skaper uhygge ved vatnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse