Pådro seg isjas etter asylstrøm

92 år gamle Falme Frihet ligger til observasjon ved Høssing Sentral Sjukehus etter å ha pådratt seg nakke og ryggskader etter et ublidt møte med norsk asylpolitikk. 
 Livet ebber ut for noen.

Den tidligere skøyteløperen skulle til Rema 1000 og kjøpe seg druer, type stenfrie, da pensjonisten brutalt ble meiet ned av en flokk asylanter. Asylsøkerne -fortrinnsvis fra Botswana, skulle fra Rutebilstasjonen til Asymottaket, men måtte ta bena fatt pga. drosjestreiken. I følge Frihet hold de et spesielt høyt tempo. -Jeg kjenner tilfeldigvis til botswanere fra min tid i importfirmaet jeg jobbet i under krigen. Vi importerte nøtter og hårpleieprodukter derfra. Jeg var klar over at de er raske til beins, men feilberegnet da jeg skulle over gaten. Botswanerne rakk ikke å stanse i tide, noe som resulterte i knall og tildels fall. Den spreke 92-åringen er ikke begeistret over myndighetenes asylpolitikk. -Èn ting er å importere nøtter og hårpleieprodukter, en annen ting er storimport av trafikkfarlige asylsøkere. Ingen har så vidt meg bekjent fått isjas av en pakke jordnøtter, eller en farverik flaske med hårkur. sier Frihet ironisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse