-Skulle ønske jeg var mer som Lenny Krawitz

Sommerportrettet: Rektor Benny Nappeland (53).
 Kjent fjes for de fleste

Mange kjenner Nappeland som rektor på barneskolen, ildsjel for småfuglene og korpsentusiast. Men få vet at han også har mer "rocka" sider. Dessuten er han en ihugga skeptiker til at jødeutryddelsen fant sted.

-Misforstå meg rett. Jeg har ingenting til overs for nazistene. De fratok min mormor hennes kjæreste eiendel, en spesiel kål som betydde mye for henne. Den tok nazistene og kokte suppe på den. -Jeg bare syns den dokumentasjonen jeg har sett fra konsentrasjonsleirene virker en smule overdreven.
Vi møter Nappeland på hans spesielle glassterasse med utsikt over vakre Høssingvatn. -Jeg har konstruert terassen her på egenhånd. forklarer rektoren -Den er konstruert slik at den virker ekstra avslappende på kvinnfolk og ekstra frastøtende på omstreifere. Hemmeligheten ligger i kjemiske forbindelser i betongfundamentet.
Benny Nappeland har en travel sommer foran seg, ikke nok med at han skal bygge ut barneskolen med tre nye gymsaler, men han spiller også i Kattefolkspelet, der han trakterer intet mindre enn 14 roller. -Jeg spiller bl.a. den onde hertug Wesenlund som kom til Høssing på 1600 tallet med en kjerre full av rotter. Kona mi spiller forøvrig kjerra. smiler en sommersvett Nappeland.
Han bærer også på en drøm om å starte rockeband. -Det er klart at når jeg ser artister som Tanita Tikaram og Tina Turner, så kribler det i rockefoten. Jeg ser etter noen musikere nå, som kan spille i et band jeg har planlagt. Jeg har skrevet en rekke rockelåter opp gjennom årene, bl.a. Ruth from Singapore. Jeg skulle ønske jeg var ung igjen, ung og gjerne mørkhudet. Skulle ønske jeg var mer som Lenny Krawitz. Han er konge for å si det sånn.

Fem kjappe med Benny Nappeland:
Hvem ville du gitt en bukett roser?
-Johan Olav Koss, et fantastisk menneske, på og utenfor skøytebanen.
Hva leser du på sengekanten?
-Johan Olav Koss, et fantastisk menneske, på og utenfor skøytebanen.
-Ditt beste sommerminne?
-Johan Olav Koss, et fantastisk menneske, på og utenfor skøytebanen.
Fjellet eller kysten?
-Johan Olav Koss, et fantastisk menneske, på og utenfor skøytebanen.
Hva er ditt livsmotto?
-Gå bananas! Lytt på Santanas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse