Flere slår seg på jusbølgen

Flere vil bli advokater enn noen gang før, melder Sentralbyrå.

Mein Hunderfossen (22), medias talsmann ved Sentralbyrå, kan bekrefte meldingen. - Dette kan jeg bekrefte :), bekrefter han i en SMS.

Rim og Lover og Regler, Høssings lovsamling, lever altså i beste velgående.

- Helt rett, for å si det sånn, humrer jusprofessor Jaques Helln da vi ringer for å høre om jussens nyvunne popularitet. - Jeg er en relativt god foreleser. I tillegg har jeg sansen for å bruke humor i mine shows (forelesninger, red. anm.). Mine jusslings skal bli gode nok aktorer og forsvarere og you name it's at de skal få lov til å skaffe seg hus ved sjøen, båt, fet aksjeportefølje, hus ved fjellet, hus ved hytta, og og og. For tyve år siden så vi for oss at lovsamlingene i år 2010 kom i luftbane direkte fra trykkeriet eller fabrikken, og at de ville sveve over oss i rettssalen og komme ned til oss bare ved et knips. Men boka lever i beste forstand, den!

Skal vi tro Jus- og Tranebærforlaget ligger årsaken til jussens interesse et annet sted. Rim og Lover og Regler foreligger nå nemlig for første gang i illustrert utgave, med tegninger av den kjente Manga-illustratøren Britt Cockney.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse