Angret på 2009

Per-Inge med isbilen forteller til litt forskjellige folk at han angrer noe voldsomt på hele 2009. I følge iskrimbileieren har han rett og slett vært en dust veldig store deler av hele året, noe han i etterpåklokskapens lys syns var litt dumt.

- Jepp, jeg angrer, sier Per Inge. For det første var det ikke meninga å knytte en sløyfe av armen til ordfører Stiltskin i januar. Det var i en slags selvforsvar, og på en måte fortjente han det og dessuten hadde han krita ti sjokoladeis (uten kjeks) uten å spørre. Men jeg beklager.

Dette var ikke Per Inges eneste overtramp i 2009, for å si det sånn.

-For det andre var det ganske dumt å løpe avgårde naken i nysnøen i februar. Jeg sklei på tunet til Jækki Fyshom, raspa meg opp noe jævlig og blødde på trynet til kona hans, som er attpåtil er allergisk mot blod.

Utover det har ikke Per Inge egentlig noe å beklage:

- Stort sett har jeg jo på en måte holdt meg til det jeg kan, selge is og prompe mens jeg tar imot penger. Men det har altså vært en rekke overtramp fra min side, noe jeg legger meg flat for, stiller min stilling til disposisjon, tar min hatt og går og beklager på det sterkeste, i den rekkefølgen, avslutter Høssings Joviale Isfyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse