"Trampeklapp-spøkelset" skaper broblemer














Høssing har den siste uka vært et eneste stort nervevrak etter at det ivrige "Trampeklapp-spøkelset", også kalt "Klæppy", har herjet i kommunen. Det braket løs natt til tirsdag da en beboer ved Tyrihatten pensjonat ble vekket av stående applaus fra soverommets mørkeste krok. "Trodde først det var radiatoren som kødda med meg, men så skjønte jeg at det var vill jubel" sier beboeren, som opplevde det spesielle møtet som gledelig; "Nå skjønner jeg hvordan Abba har det, for å si det sånn".

Like festlig var det ikke for Henrik Falmer (86) som fikk smake spøkelsets ironiske side da han var så utrolig klønete å miste teleslyngen i stuegulvet. "Det var som om dovre falt rett i huet på meg! Trampeklapp og rop, jeg bare gjøs og gjøs og gjøs til kona kom i dro meg hardt i hampen."

Ifølge medium Hilde Lakensyn skriver applausen seg fra det hun kaller "Der ei dame hadde dødd", som var en oppsetning i teaterhølet i Tyrihatten fra 1972, der ei dame visstnok hadde dødd.

Nå jobbes det på spreng med å kanalisere den voldsomme applausen til de som sårt trenger det, nemlig Høssing rådhus, der respons og klapping er mangelvare under de ukentlige høringene. "Applaus er noe vi i utgangspunktet stiller oss positive til, men kommer det derimot fra det hinsidige blir vi jo vettaskremte alle mann her!!", lyder det engstelig fra maktens korridorer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Annonse

Annonse